Google Analytics yayından kalkıyor mu?
Google Analytics kaldırılacak mı ?
Google’un yazılım geliştiricilerini ve web sitesi sahiplerinin kullandığı bir hizmeti olan Google Analytics’in kaldırılacağı duyruldu. Peki ya Google Analytics kaldırıldığında yerine hangi hizmet sunulacak?
Google Analytics (diğer bir adıyla Universal Analytics) nedir ?
Google Analytics Google’un web sitesi izleme ve analiz çıkarma hizmetidir. Bu hizmet ile web sitesi sahipleri, web sitelerinde yapılan aksiyonları, geçirilen zamanı,tıklanma sayıları gibi bilgilere kolayca ulaşabilir ve bu verilere göre reklam çalışmaları vb. gibi çalışmalarını kolayca yürütebiliyordu.
Google Analytics ile ne hangi bilgileri öğrenebiliriz.
– Web sitemde aylık kaç ziyaretçi var?
– An itibariyle web sitemde kaç ziyaretçi var?
– Ziyretçiler web sitemi nasıl buluyor, hangi kanallardan giriyor?
– Sosyal medyadaki varlığım web sitemi ziyarete nasıl dönüşüyor?
– Hangi içeriklerim en fazla trafiği çekiyor?
– Ziyaretçilerim ortalama olarak kaç sayfa okuyor?
– Ziyaretçilerim coğrafi olarak nerede bulunuyor?
– Mobil kullanıcılar web sitesini masaüstü kullanıcılarından farklı mı kullanıyor?
– Kullanıcılarım potansiyel müşterilere veya müşterilere nasıl dönüşür?
– Hangi pazarlama faaliyetleri en kaliteli trafiği sağlar?
Google Analytics yerine hangi hizmet gelecek.
Google’un resmi sitesine yayınladığı yazısında, Google Analytics (Universal Analytics) yerine yeni nesil bir hizmet olan Google Analytics 4’ün geçeceği yazmakta, Standart Google Analytics ise 1 Temmuz 2023 itibariyle yeni verileri taramayı durduracak. Bu Duruma karşın Google, Standart Google Analytics kullanan kullanıcılarının, Google Analytics 4’e hazırlanmalarını önerdi
Google Analytics verilerini nasıl aktarabilirim ?
Google Analytics’in daha önce taradığı verileri kaybetmemek ve uzun süreli raporlarınızı saklamak için birkaç yöntem var.
Bunun için Google Analytics üzerinde aktarmak istediğiniz raporu açın.
Analytics, raporu ekranınızda o anda görüntülenen şekilde dışa aktardığından, isteğiniz tarih aralığını ve rapor ayarlarını seçtiğinizden emin olun.
Sonrasında Dışa Aktar‘a tıklayın.
Dışa Aktarmak için aşağıdaki tiplerden birini seçin
– CSV
– TSV
– Excel için TSV
– Excel (XLSX)
– Google E-Tablolar
– PDF
Sonrasında ise dosyanız otomatik olarak oluşturulur. Bu dosyayı bilgisayarınızın indirelenler bölümünden ulaşabilirsiniz.
Bir raporu paylaşmak için:
1. Paylaşmak istediğiniz raporu açın.
2.Paylaş tuşuna tıklayın (rapor başlığının karşısında).
3. Giriş için kullandığınız e-posta adresi, Kimden alanında listelenir.
4. E-posta adreslerini virgülle ayrılmış olarak Kime alanına girin.
5. Konu başlığını girin, ek biçimini ve sıklığı seçin.
6. Konu başlığını girin, ek biçimini ve sıklığı seçin. Önceki adımda Bir kez dışında bir sıklık seçtiyseniz GELİŞMİŞ SEÇENEKLER’i tıklayın ve Etkin olduğu süre:’yi belirleyin. Örneğin, önceki adımda Günlük’ü seçtiyseniz ve Etkin olduğu süre: seçeneğini “1 ay” olarak belirlediyseniz e-posta bir ay boyunca her gün gönderilir. Alıcılar, etkin dönemde e-postanın altındaki bağlantıyı kullanarak e-posta almamayı tercih edebilir.
7. E-postanın metnini girmek için metin alanını kullanın.
8. Gönder’i tıklayın.
Bu değişiklik Google Ads’i Etkiler mi
Google Analytics hesabınız Google Ads hesabınıza bağlı olmadığı sürece Google Ads hesabınız etkilenmeyecektir. Ancak, Google Analytics hesabınız ile Google Ads hesaplarınız birbirine bağlıysa Google Analytics verileri 1 Temmuz 2023’ten (Google Analytics 360 için 1 Ekim 2023) itibaren Google Ads’e aktarılmayacaktır. Bu değişiklik, aşağıdaki gibi durumlarda Google Ads kampanyalarınızı etkileyebilir:
– İçe aktarılan Universal Analytics hedefleri veya e-ticaret işlemleri için teklif verme
– Kampanyalarınızda bir Universal Analytics kitlesi kullanma
– Universal Analytics site metriklerini içe aktarma
Google Analytics’e alternatif hizmetler
1. Semrush
2. Heap
3. Gauges
4. Matomo
5. Simple Analytics
6. Fathom Analytics
7. Clicky
8. Mixpanel
9. Plausible